Twój firmowy profil na Facebooku ma słabe zasięgi?
Poznaj 4 sposoby na to, jak je poprawić
Bardzo ważne jest systematyczne i długotrwałe budowanie relacji z odbiorcami. Pamiętaj o tym, że prowadzenie firmowego Fanpage jest pewnego rodzaju procesem – na efekty trzeba poczekać. Tak jak w życiu codziennym, poznając nową osobę stopniowo budujesz z nią relacje, taką samą zasadą powinieneś kierować się prowadząc swój profil. Daj się poznać, polubić, pokaż swoją wiarygodność i zbuduj zaufanie z czytelnikami. Przypadkowe osoby, które pierwszy raz słyszą o Twojej marce raczej nie będą udzielać się pod postami. Odbiorcy, którzy już Cię znają będą zdecydowanie bardziej aktywni na Twoim profilu.
Twórz posty, które będą wymagały zaangażowania i interakcji odbiorców. Warto stosować zwroty Call To Action, zadawać pytania otwarte lub tworzyć głosowania (poprzez reakcje emotikonami). Szacuje się, że nawet 70% publikacji powinno zawierać takie treści, które wzbudzają zainteresowanie i budują pozytywne relacje z marką. Ruch pod postem to szansa na większe zasięgi na Twoim Fanpage.
Nie masz pomysłów na nowe tematy postów z Twojej branży? Śledź działania konkurencji, to świetne źródło inspiracji i darmowa wiedza, która pomoże Ci zwiększyć zasięgi.
Śledź najnowsze trendy i treści wiralowe. Tematy, które są aktualnie na czasie szybko zostaną zauważane przez większą ilość odbiorców. Warto tworzyć teksty, które oddziałują na emocje, a także poruszać tematy i zagadnienia, które są ważne dla szerokiej grupy odbiorców.