Rozpoczynamy comiesięczny cykl pt. „FAKTY i MITY”.
Duży zasięg = duża sprzedaż – MIT
Firmy rozpoczynające działania na Facebooku lub Instagramie bardzo często motywują się myślą, że dzięki nim zwiększą sprzedaż. Jak najbardziej jest to zrozumiałe, ponieważ to bardzo prosta droga, dzięki której mogą dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Należy pamiętać jednak o tym, że Facebook i Instagram nie są platformami sprzedażowymi, więc trudno, żeby Klient wchodził na nie wyłącznie z myślą o zakupach, gdy na rynku istnieje wiele innych stron i aplikacji przeznaczonych do sprzedaży.
Media społecznościowe służą przede wszystkim rozrywce, więc wzrok odbiorcy przyciągną jedynie ciekawe treści. Publikacja wyłącznie postów sprzedażowych może skutecznie odstraszać. Duży zasięg i spore grono odbiorców nie zapewnią więc dobrych wyników sprzedażowych, jeśli publikowane treści nie będą wystarczająco interesujące.
Prowadząc profil swojej firmy na Facebooku lub Instagramie warto zatem skupić się na działaniach związanych z budowaniem wizerunku oraz świadomości o marce i jej produktach lub usługach. Warto tworzyć interesujące i angażujące treści, bo to właśnie one finalnie przekładają się na świadomy wybór Klientów i większą sprzedaż.
Pamiętaj, media społecznościowe mogą być skutecznym wsparciem sprzedaży, ale nie jej fundamentem.